Regulamin konkursu malarskiego
„Sanktuarium – piękno i modlitwa”

Z okazji 25. rocznicy działalności Stowarzyszenia Bractwo św. Idziego w Mikorzynie,
zapraszamy do udziału w konkursie plastycznym pn. „Sanktuarium – piękno i modlitwa”
obrazującym piękno i wyjątkowość Sanktuarium św. Idziego w Mikorzynie.

Niniejszy regulamin określa warunki wzięcia udziału w Konkursie malarskim
pt. „Sanktuarium – piękno i modlitwa” zwanym dalej Konkursem.
I Organizator

Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Bractwo św. Idziego w Mikorzynie,
adres siedziby, Mikorzyn ul. św. Idziego 30 , 63-600 Kępno, KRS 0000238024, REGON 300094463,
zwany dalej Organizatorem.

II Czas trwania konkursu

Termin składania prac: do 22 sierpnia 2025 r.
(u Proboszcza parafii w Mikorzynie
lub w Samorządowej Bibliotece Publicznej w Kępnie)
Termin ogłoszenia wyników: 30 sierpnia 2025 r.

Czas trwania wystawy pokonkursowej: 30 sierpnia – 28 września 2025 r.

Miejsce: Sanktuarium św. Idziego w Mikorzynie

III Cel konkursu

1. Celem bezpośrednim Konkursu jest przygotowanie wystawy pokonkursowej i wyłonienie
zwycięzców.
2. Celem pośrednim Konkursu jest
 Pokazanie Sanktuarium jako miejsca modlitwy i wytchnienia.
 Ukazanie piękna świątyni i otoczenia.
 Szerzenie kultu Św. Idziego.
 Propagowanie twórczej postawy wśród mieszkańców i alternatywnych form
twórczego spędzania czasu wolnego.
 Budowanie relacji wśród mieszkańców regionu, wykazujących zainteresowania
artystyczne i regionalne.

 Promocja talentów w regionie.

IV Warunki wzięcia udziału w konkursie

1. Konkurs jest adresowanym do mieszkańców gminy Kępno: dzieci w wieku od 7 lat,
młodzieży oraz dorosłych, zwanych dalej Uczestnikami.
2. Osoba zamierzająca wziąć udział w Konkursie zgłasza to u Organizatora do dnia 10 sierpnia 2025 r. ( telefonicznie u koordynatora Konkursu: Anna Kujawa - 691 204 078 lub pisemnie na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ). W zgłoszeniu należy podać swoje imię, nazwisko, adres mailowy, numer telefonu kontaktowego.
3. Przedmiotem Konkursu jest wykonanie pracy plastycznej w dowolnym formacie, w płaskiej formie i dowolną techniką plastyczną (malarstwo, rysunek, techniki mieszane, grafika, z wyłączeniem grafiki komputerowej) Inspiracją pracy powinien być budynek Sanktuarium lub wnętrze kościoła, otoczenie oraz osobisty związek z tym miejscem.
4. Prace muszą być wykonane samodzielnie, przygotowane do ekspozycji na sztaludze.
5. Koszty związane z zakupem materiałów do przygotowania pracy zgłaszanej do konkursu ponosi Uczestnik Konkursu.
6. Każda osoba może zgłosić do Konkursu tyko jedną pracę.
7. Konkurs jest indywidualny i nie przewiduje prac zbiorowych.
8. Zgłoszenie pracy do Konkursu jest równoznaczne z akceptacją warunków określonych w niniejszym Regulaminie. Prace niespełniające warunków określonych w Regulaminie zostaną wykluczone z dalszego udziału w Konkursie.
9. Organizator zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w Regulaminie do chwili oficjalnego ogłoszenia wyników Konkursu.

V Zgłoszenie pracy do konkursu

1. Przygotowaną do ekspozycji pracę wraz z wypełnioną i podpisaną Kartą Zgłoszeniową oraz podpisaną Zgodą Rodziców (w przypadku osoby niepełnoletniej) należy dostarczyć do Samorządowej Biblioteki Publicznej im. Marii z Fredrów hr. Szembekowej w Kępnie przy ulicy Kościuszki 7 lub do Proboszcza parafii Mikorzyn, w nieprzekraczalnym terminie 22 sierpnia 2025 r.
2. Prace powinny być opisane na odwrocie: imię i nazwisko, tytuł pracy, wymiary, technika.
3. Zgłoszenie do Konkursu jest równoznaczne z powierzeniem prac Organizatorowi do dnia 30 września 2025 r.

VI Zasady przyznawania nagród

1. Organizator powołuje profesjonalne Jury Konkursu, które przyzna nagrody regulaminowe.
Łączna wartość nagród to minimum 3 000 zł.

2. Komisja utworzona przez Organizatora Konkursu wyłoni zwycięskie prace w dwóch kategoriach wiekowych:
• dzieci z klas I-VI szkoły podstawowej
• młodzież z klas VII i VIII szkoły podstawowej, ze szkół ponadpodstawowych oraz osoby dorosłe.
3. Spośród prac zgłoszonych do Konkursu Komisja wybierze minimum 6 (3 w każdej kategorii)
4. Istnieje możliwość przyznania dodatkowych wyróżnień oraz nagród fundowanych przez sponsorów i patronów medialnych.
5. Organizator zastrzega, iż Jury Konkursu może nie przyznać poszczególnych nagród, przyznać nagrody ex aequo lub zmienić liczbę i wysokość nagród.
6. Ogłoszenie wyników Konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi 30 sierpnia 2025 r. podczas koncertu „Ogrody św. Idziego”. O dokładnej godzinie rozpoczęcia wydarzenia poinformujemy Uczestników telefonicznie lub mailowo.

VII Inne postanowienia i zwrot prac

1. Prace mogą zostać zwrócone autorom lub po uzyskaniu zgody przejść na własność Organizatora. Zwrot prac następuje po zakończeniu i demontażu wystawy pokonkursowej tj. od 28.09.2025r. Istnieje możliwość bezpłatnego i bezzwrotnego przekazania pracy na rzecz Stowarzyszenia Bractwo świętego Idziego. Prace będą stanowiły kolekcję Stowarzyszenia, prezentowaną i promowaną w przestrzeni publicznej Sanktuarium, na stronie internetowej Parafii, profilach społecznościowych Parafii i Stowarzyszenia oraz w artykułach medialnych promujących wydarzenie. Nagrodzeni Uczestnicy pozostawiają
prace na własność Organizatora. Poprzez zgłoszenie pracy do Konkursu Uczestnik zgadza się na wykonanie przez Organizatora fotograficznej reprodukcji pracy i wykorzystanie jej do celów związanych z organizacją Konkursu i jego promocją poprzez utrwalanie i zwielokrotnianie: wytwarzanie
dowolną techniką nieograniczonej ilości egzemplarzy, w tym techniką drukarską, reprograficzną, audiowizualną, zapisu magnetycznego, techniką cyfrową.
2. Prace biorące udział w wystawie należy odebrać najpóźniej do 31 października 2025 r. 3. Prace nieodebrane do 31 października 2025 r. traktowane będą przez organizatora jako porzucenie rzeczy (w rozumieniu art. 180 i 181 Kodeksu Cywilnego). Prace porzucone przejdą na własność Organizatora i będą mogły być odsprzedane osobom trzecim.
4. Konkurs jest bezpłatny dla wszystkich Uczestników.

Do pobrania

Karta zgłoszenia

Zgoda Rodziców